Tässä postauksessa kerron sinulle 3 helppoa vinkkiä, joiden avulla sinun on helpompi keksiä, mitä postata LinkedIin.
Tämänkertaisessa kirjoituksessani annan sinulle esimerkkejä, miten voit aloittaa LinkedInin käytön kevyesti ja mitkä ovat
3 helppoa vinkkiä, joiden avulla keksit mitä postata LinkedIniin.
Ennen kuin hypätään “syvään päähän” haluan nostaa esiin kaksi huolta, jotka toistuvat keskustellessani LinkedInin käytön aktiivisempaa käyttöä harkistevien tai LinkedIniä vierastavien kanssa.
Toinen asia, mikä huolettaa monia on se, miten aktiivinen rooli LinkedInissä tulisi ottaa. Totuus tähän on, ettei ole yhtä oikeaa tapaa olla LinkedInissä. Tottakai vastaus riippuu myös siitä, mitä tavoittelet alustan käytöllä. Jos tavoitteesi on luoda asiantuntijabrändiä tai kasvattaa tunnettuuttasi, kannattaa mielestäni omien postausten kirjoittamiseen ja muiden postausten kommentointiin molempiin panostaa mielellään viikoittain. Jos sen sijaan tavoitteenasi on rakentaa alussa esimerkiksi verkostoa, voit halutessasi jättää omien postausten kirjoittamisen vähemmälle ja keskittyä merkitykselliseen kommentointiin (siitä lisää alempana) sekä keskusteluihin yksityisviestien puolella.
Toivottavasti tämä lievensi edes vähän mahdollista huolta siitä, miten LinkedInissä “tulisi” toimia.
Hypätään kuitenkin seuraavaksi lupaamieni postausideoiden pariin. Tässä siis
3 helppoa vinkkiä, joiden avulla sinun on helpompi keksiä, mitä postata Linkediniin
Ehkä helpoin tapa keksiä julkaistavaa LinkedIniin on on hyödyntää ajankohtaisia asioita. Jos siis esimerkiksi luet innokkaasti (esimerkiksi oman alasi) uutisia, voit kirjoittaa lukemasi artikkelin pohjalta postauksen ja nostaa esille mieleesi heränneitä ajatuksia, toiveita tai huolia.
Keskustelun herättämiseksi kannattaa myös loppuun lisätä vaikkapa kysely (poll) tai kysymys, joka kannustaa postauksesi lukevaa ottamaan osaa keskusteluun.
Toinen keino keksiä kirjoitettavaa on lukea uutisvirrasta verkostoosi kuuluvien ja heidän verkostoonsa kuuluvien henkilöiden julkaisuja. Kommentoimalla muiden postauksia saatat saada ideaa myös omaan postaukseesi.
LinkedIn myös automaattisesti ehdottaa sinulle oman postauksen tekemistä, mikäli kirjoittamasi kommentti on pitkä ja saavuttaa tietyn merkkirajan. Tämä oli minulle henkilökohtaisesti helpoin ja matalin kynnys aloittaa itse julkaisujen eli postausten tekeminen. Samalla voit linkata keskusteluun myös henkilön, jonka postauksesta oma julkaisusi sai inspiraationsa. (Linkatessasi kannattaa varmistaa, että henkilön nimi näkyy hyperlinkkinä, sillä tällöin todennäköistät myös postauksesi leviämistä ja osoitat samalla arvostuksesi alkuperäisen julkaisun tehneelle henkilölle).
Mielestäni paras keino kasvattaa itselleen tiivis ja keskusteleva LinkedIn-verkosto, on
jakaa vinkkejä tai tietoa. Tiedon jakaminen on myös hyvä keino kasvattaa omaa asiantuntijabrändiä ja potentiaalisen asiakaskunnan luottamusta. Voit esimerkiksi postata “5 vinkkiä [aihe]”, “Vältä nämä 3 virhettä [aihe]” jne.
Jos innostut kirjoittamaan yhdestä selkeästä teemasta, voit myös halutessasi vaihtaa profiilisi Creator -asetukselle, jolloin pystyt luomaan LinkedIniin uutiskirjeen. Ideana on, että uutiskirjeestäsi kiinnostuneet voivat napata sen seurantaan ja saada uutiskirjeesi kautta pidempiä julkaisuja luettavaksi matalammalla kynnyksellä. Tämä toimii käytännössä loistavana keinona kasvattaa asiantuntijabrändiäsi ilman, että tarvitset välttämättä lainkaan erillistä blogia.